Powered By Blogger

tisdag 16 november 2010

Så nu är jag hemma!
Det var ett tag sen sist :p
Har väl lite hänt så mycket tänkte jag skriva, men nog har det hänt rätt mycket nog allt.
Jag har varit till Åland och hälsat på, har jobbat på harrys el i en vecka.
Hade höstlov för två veckor sen?
For då till Åland för att jobba och hälsa på :)
De vart tidiga mårnar och rätt sena kvällar hehe.
Men jag fick bra lön för det iaf :)
Så jag klagar inte !
På fredan var vi några stycken hos lainen (droppade in mer och mer)
men vi hade roligt iaf, utklädda var vi också :)
Sen på söndan kom pappa och sjuktsade hem mig, då tog vi även med mitt sminkbord hit :)
Happy face för det !

Veckan därpå (förra veckan ) så var jag och tatuerade mig ;>
underbart att den sitter nu !
Har så länge velat ha den !

Nu i helgen var jag hos Marica på en skojtävling :)
Det var jätte roligt, även om det inte gick så där fruktansvärt bra.
Jag tog hem en 5 placering iaf, och nöjd är jag för de, med tanke på omständigheterna.
Och i trail så var hästen lite rädd för ett lila bord :p
Men det är något som jag skulle vilja jobba med en gång i veckan lr så, att utöva den sporten, skulle vara jätte kul faktiskt!
Det är nog en dröm som jag lägger i bakhuvudet !
Jag kommer alltid vara en hästtjej på ett lr annat sätt:)
Jag gillar allt med det livet, men ändå är jag glad att jag utbildar mig till något annat, jag har många år framöver som jag kan utbilda mig till nånting inom den värden om jag känner behov av det.
i´m just loving it !

Igår var jag med en av de mysigaste människorna jag någonsin har träffat tror jag.
Att bara få smälta i någons närhet, att kunna gråta för att någon är så gullig.
Jag älskart!
Fast ändå finns det saker man bara blir så missnöjd med...
Vill ju såklart inte klaga, så i´m walking on sunshine :)
Ser vart detta tar mig, hoppas på det bästa och förväntar mig det värsta right?
I helgen ska jag tävla på en riktig tävling, var ett tag sen sist !
Jag är duktigt nervös !
Jag tävlar en underbar häst, som är way to good för mig.
Lr nja,kanske inte.
Jag är inte sämst och jag är inte bäst, samma sak med hästen, den är bra, den är riktigt bra, men inte bäst.
Man lär sig något nytt av varje häst, och hästen av varje ryttare.
Så kanske är det en häst som honom jag behöver ha för att kunna gå vidare i mitt tävlings liv ?
Jag har ju vetat länge att jag behöver en häst som jag kan gå lägre med än min, har bar ainte velat släppa taget.
Men aldrig aldrig aldrig att jag skulle sätta mig på en bättre häst en denna, jag tycker att han är super bra ! Den bästa jag har suttit på, men jag måste få lära känna hästen,jag måste få ha tränat den själv. Skulle inte klara av att köpa en topp häst och bara sätta mig upp på den och rida :s så många som gör så och kanske till och med förstör hästen på de sättet.
usch fy blä säger jag vara :p

På torsdag går jag ut som lärling,kommer att vara ute på dagiset torsdag och fredag resten av årskurs 1 :) spännande !

Nu plugga samhällskunskap, prov imorgon (y) jag som alltid kommit så bra överens med samhälla........
Slash Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar