Powered By Blogger

torsdag 20 oktober 2011

avundsjuka?

Haha,jag blir så trött på människor som går omkring och pratar skit:)
Just denna person tycker jag verkligen att är helt ja vad ska man hitta för ord? Människor som går omkring och tror att dom äger jorden,nej sånna människor klarar jag inte av!
Människor som går omkring och befaller andra att göra saker,människor som kräver pengar för minsta lilla sak. Människor som tror att dom är älskade och omtyckta av alla,fast egentligen mera hatade av alla. Det är sjuk hur man orkar leva med sig själv,lr orkar leva med att vara i närheten av denna människa.

Sure jag kanske har förlorat en del vänner på Åland,men jag har dom riktiga och äkta vännerna kvar,den enda jag är ledsen för att jag har förlorat det är Sanna,men någonstans vet jag att hon också vet att jag aldrig skulle göra det som det sägs att jag har gjort.
De andra som tror på de som sagts de säger ju bara mera om dem själva än om mig. Och det bevisar ju också bara hur dåliga vänner de var?
Och den som sa alla dessa grejer så har jag från första dan jag såg henne haft en känsla av att det inte var en bra människa,och den känslan var bara mer än rätt. Det är svårt att förstå att man kan sprida så mycket saker bara för att man är rädd för att bli av med en vän,jag ser inte direkt mig själv som ett hot?
Men det som är gjort är gjort,och jag kommer aldrig att förlåta det och personen som har orsakat allt kommer alltid vara för stolt för att erkänna att hon har gjort fel och ljugit osv.
Men det stör inte mig så länge denna håller sig helt borta ur mitt synfält.
Åtminstone vet jag att hon är nöjd nu när jag är ute ur Sannas liv vilket betyder att hon lämnar mig och mitt liv ifred vilket känns helt underbart!

Sen den här saken om att andra som inte ens vet någonting om något av de här försätter prata skit om mig och att jag inte har vänner osv,hur löjligt är inte de? Det var två år sen get over it? Vad är det du är avundsjuk på? Att jag har varit med din pojkvän som du behandlar som skit?
Lr okej visst du har väl en hel del saker att vara avundsjuk på efter som att jag har en hel del mer saker än vad du har.
Men det är inte poängen? Poängen är att du behöver skaffa ett eget liv,du behöver börja behandla folk som du själv vill bli behandlad. Och du måste sluta prata skit överhuvudtaget och speciellt om saker du inte ens vet något om.
Och det viktigaste av allt,du måste komma ihåg att det är du som har honom nu,inte jag.
Så ta vara på de och behandla honom som han förtjänar att bli behandlat för jag hade gjort allt för få ha den chansen.
Men också så måste du sluta oroa dig,för jag kommer aldrig att ens försöka ta honom ifrån dig,för även om vi inte är vänner så skulle jag aldrig göra på de viset.För jag har ett hjärta :)

Take care:)


I love you because you are different
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar