Powered By Blogger

torsdag 10 februari 2011

Dag 05 – En fobi

En fobi , jaadu den behövde man inte tänka mycket på:p
Skulle säga att det bara är ormar,dom är hemska!
De ser så slemmiga och elaka ut ?
Att jag inte gillar ormar tror att att jag har ärvt av min mor , hon verkligen hatar ormar ,sen kan de kanske också bero på mycket dåliga minnen när man var lite.
Jag kommer ihåg en gång när jag,mamma och min lillebror var nere vid sjön en varm sommar dag, när vi skulle fara hem den dagen och höll på lasta in saker i bilen så får mamma plötsligt väldigt bråttom och nästan kastar in mig och min bror i bilen, sen i nästa sekund så får jag en stor gummi båt över mig och sen kör mamma fort hem.
Haha ,så hade hon sett en orm i diket bredvid bilen och fick panik!

En annan gång när jag var mindre så var jag ut och cyklade med min cykel med stödhjul på, hade cyklat i väg utan lov så klart hehe , en liten bit längre bort än där morfar bodde bara ,mamma hade just kommit hem från affären tror jag och på något konstigt sätt hade hon lykats se en stor orm i ett dike och massa fåglar som satt och åt på den .
Och när hon fick reda på att jag var och cyklade just precis där , vart hon helt skogstokig och tog bilen och kom efter mig, haha hon var så rädd att det skulle hända något, även om ormen nog var rätt död :p

Och sen finns de många gånger till men jag tror inte att jag ska sitta och berätta om alla :)
Iaf så tror jag att min fobi för ormar är mycket pga att min mamma är livrädd för dem.
Jag är egentligen inte en så jätte rädd människa,men ormar de tål jag verkligen inte ,de är någonting med dem som gör dem väldigt hemska :p

Slash
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar