Powered By Blogger

söndag 13 februari 2011

Dag 08 – Ett ögonblick


Ett ögonblick, det måste nog varit när jag blev kär i Leistur (min häst) Första gången jag provred honom svävade jag omkring på rosa moln och önskade att det aldrig skulle ta slut.
Den där speciella känslan som man ville ha kvar resten av livet !
Har fortfarande känslan kvar att jag svävar på rosa moln varje gång jag rider honom, fast de e klart att första ögonblicket var lite extra speciellt och säkert lite högre upp på molnen.
Men det är inte ofta man hittar en sådan lycka i livet som jag gjorde:)
Alla ögonblick med honom är underbara, jag har varit kär i den pojken sen jag red honom första gången, och kärleken till honom kommer aldrig att ta slut, och ögonblicken kommer alltid finnas kvar och alltid vara lika fina :)

Ett annat ögonblick var när vi skrev under kontraktet på Leistur, om jag var glad då kan du tro!
3 Dagar efter att jag hade varit och provridit honom så skulle en annan komma och köpa honom om han fortfarande var kvar, så de varit väldigt stressigt att bestämma sig.
Men bollen låg ju hos min mamma & pappa efter som att de va som som hade pengarna, och när dom berättade att vi skulle köpa honom, jag kan inte ens tänka mig hur mycket mina ögon glittrade då , förmodligen som ett litet barn när de får godis :)
Nog för att jag var ett barn då men (:

Mitt största ögonblick var nog när jag provred Leistur första gången och blev totalt kär :))

Slash
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar