Powered By Blogger

lördag 12 februari 2011

Dag 07 – Min bästa vän

Min bästa vän, jag vet inte om det är en lätt eller svår fråga ?
Jag har många bra vänner de har jag ,men min allra bästa vän tror jag att jag måste säga att är min morfar !
För min morfar han är helt enkelt bäst ! Och han är verkligen som min bästa vän, de e ju klart att jag inte är ute och dricker med honom och sådär som jag gör med mina andra vänner .
Men har är ändå någon som alltid finns där om man behöver prata,om man behöver skjuts någon stans så ställer han alltid upp, behöver hjälp med pengar, hjälp att betala böter osv så finns han alltid där !

Så min Morfar är nog min bästa vän måste jag säga!

Kan lägga upp mitt "hyllningstal" en uppgift i svenskan i skolan.

"Mitt hyllningstal går till en person som står mig väldigt nära , det är en person som jag skulle ha mycket svårt att klara mig utan.
Denna människa har hela mitt liv stått bredvid mig och stöttat mig genom många tuffa tider.
Det är inte många människor här i världen som jag varken lyssnar på eller lyder.
Men just denna människas åsikter är viktiga för mig , för att det förmodligen är någon av de klokaste jag känner och någon som verkligen förstår sig på mig.

Alla har säkert en bästa vän , alla vet säkert hur skönt det är att kunna prata med någon när det är jobbigt eller bara att prata med och umgås med överhuvudtaget.
Någon som man har gemensamma intressen med , och kanske man till och med utövar dessa tillsammans?
Och någon som ni kanske far till när det är jobbigt hemma , någonstans där ni vet att ni alltid är välkomna ,där som ni alltid blir emottagna med öppna armar oavsett vad klockan är.

Det är lite svårt för mig att förklara vad denna människa är för mig , men det bästa jag kan komma fram till är att det förmodligen är en av mina bästa vänner.


Jag har hittat en dikt som jag skulle vilja klämma in här också ,

” Du är glansen i varenda tår , melodin i sången som vänder humöret rätt.
Du är plåstret över varje sår , tyngden på rätt sida när världen har hamnar snett.
Du är lyckan bakom skratten , sekundvisaren när tiden går för fort.
Du är månens ljus genom mörkaste natt , Ängeln som leder mig tillbaka när jag bankar på himlens port.
Du är värmen från solens strålar , krukan där jag växer utan att vara rädd.
Du är rosenbladen när mitt liv är en dans på nålar , tryggheten när jag är livrädd. ”

Att ha en människa som denna i sitt liv önskar jag att alla fick chansen till.
Han är många saker samtidigt för mig.
Förmodligen mer som min pappa än min riktiga pappa någonsin kommer vara , mer som min bästa vän än något annat.
Men framför allt så är han min morfar och något som jag uppskattar högt.
Sen delar vi ett stort intresse också , som gör så att vi umgås väldigt mycket.

Och jag vill hylla min morfar för att han är den han är och för att jag får vara en del av hans liv.
Det betyder mycket.
Jag har försökt förklara varför jag vill hylla honom , men det är nog svårt att förklara hur mycket jag verkligen vill hylla honom.
Kanske även svårt för en del att förstå varför jag vill hylla min morfar.
Men utan honom skulle jag aldrig ha kommit så här långt i livet , jag skulle inte ens ha stått här just nu.
Så jag vill hylla min morfar högt för att han har hjälpt mig hit."


Morfar och jag när jag var liten :)))

Slash
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar