Powered By Blogger

söndag 20 februari 2011

Dag 15 – Mina drömmar

Mina drömmar, ända sen jag var liten har jag alltid drömt om att bli något med hästar.
Jag tycker att jag har lyckats rätt bra ? Fast de kunde varit ännu bättre!
Jag drömde nog mest om att bara få hålla på med hästar, ha ett arbete inom häst världen sen spelade de inte så stor roll vad det var.
Sen jag var liten så har mycket hänt ,
-jag har skaffat en egen häst.
-jag har fått chansen att träna många fina hästar.
-jag har även fått rida in hästar.
-jag har jobbat i ett stall och fått känna att man sliter som ett litet djur.
-jag har fått lära mig att verka hästarnas hovar , samt dra av skor.
-jag har fått varit och kollat hur en kiropraktor gör.
-jag har varit me på veterinär besök.
-jag har tagit hand om svåra skador på olika hästar.
-jag har lärt ut och själv tagit erfarenhet av olika hästar.
-jag har ridit många olika både raset och häst typer.
-jag har tävlat olika hästar.
- jag har varit me och sett hur en hästtandläkare gör.
- osv osv osv.

Ja, jag har fått lära mig så mycket saker och få göra så mycket så mycket saker.
Mycket av detta är tack vara Marica ,hon har hjälpt mig så mycket och lärt mig ännu mera.
Och gett mig så många chanser att lära mig nya saker.
Även gett mig mod till att ta en del väldigt jobba beslut.

Sen jag var ja kanske 10? har jag haft en dröm om att bli galopp jockey.


Den drömmen har jag kvar ännu!ska försöka uppnå den en vacker dag.

Sen när jag var 14 så var min dröm att få flytta hemifrån med min häst.
Uppnåd!

Min dröm nu, skulle jag säga att var.
Jag drömmer om att hitta en underbar kille, flytta till ett stort fint hus och skaffa barn (en framtidsdröm)
Jag drömmer också om att få bli galopp jockey som sagt.
Att ha ett stort stall med många hästar, de var också en barndomsdröm men den sitter kvar.
Jag vill gå ut skolan och få en utbildning och sen vill jag plugga vidare till konditor.

Ja de va en del av mina drömmar och upplevelser, sånt som jag kommer på bara såhär, sen finns det nog en hel hög till om jag skulle börja tänka efter riktigt ordentligt.
Men så mycket tror jag inte att någon skulle orka läsa (:

Slash
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar